Wrastające paznokcie

Co to jest wrastający paznokieć?
Wrastający paznokieć to stan w którym paznokieć wbija się (wrasta) w wał paznokciowy w wyniku czego dochodzi często do stanów zapalnych, wysięków ropnych, a przy przedłużonym gojeniu nawet do powstania hipergranulacji tzw. „ dzikiego mięsa” . Kto miał choć raz problem z wrastającym paznokciem dokładnie wie jak potrafi utrudnić codzienne funkcjonowanie. Bolesność która towarzyszy wrastaniu ,pacjenci często opisują jako promieniującą aż do mózgu. Wrastający paznokcieć może być zdarzeniem jednorazowym lub też towarzyszyć od wielu lat. W obu tych przypadkach konieczne jest znalezienie odpowiedniego rozwiązania problemu.

U kogo wrastają paznokcie?
Problem wrastania paznokci dotyka zarówno osoby dorosłe jak i dzieci,a nawet niemowlęta.

Jakie są przyczyny wrastania paznokci?
– nieprawidłowe obcinanie paznokci, wycinanie boków paznokci
– urazy mechaniczne w obrębie płytki paznokciowej
– chirurgiczne zrywanie paznokci
– nadmierny wzrost masy ciała , ciąża
– nieprawidłowe obuwie
– predyspozycje genetyczne
– deformacje w obrębie palców stopy, paluch koślawy
Jak leczyć wrastające paznokcie?
Leczenie wrastania paznokci w gabinecie podologicznym w początkowej fazie, polega przede wszystkim na zniesieniu dolegliwości bólowych oraz wyeliminowaniu stanu zapalnego. Następnie, gdy istnieje taka konieczność, stosuje się korekcję paznokcia za pomocą klamer ortonyksyjnych. Mechanizm działania klamer, polega przede wszystkim na odkształceniu płytki paznokciowej i nadaniu jej prawidłowego kształtu. W przeciwieństwie do zabiegu zrywania paznokci, bądź też resekcji klinowej paznokcia, metoda ta pozwala na całkowite wyeliminowanie problemu w przyszłości.

Każdy zabieg poprzedza konsultacja podologiczna, podczas której specjalista podolog prowadzi rozpoznanie oraz dobiera indywidualnie do każdego pacjenta jak najlepszy sposób leczenia.

WKRĘCAJĄCE PAZNOKCIE

Wkręcające się paznokcie mają kształt rurkowaty, ściskając łożysko i wbijając się w wał paznokciowy powodują ból. Płytka paznokciowa staje się gruba i twarda. W przypadku wkręcających paznokci obserwuje się silne rogowacenie podpaznokciowe.

Najczęstszymi przyczynami wkręcania są:
-uwarunkowania genetyczne
-zbyt wąskie i ciasne obuwie
– urazy mechaniczne
– infekcje grzybicze płytek paznokciowych
– zaburzenia w ukrwieniu stopy
– cukrzyca
– nieprawidłowa pielęgnacja

Leczenie wkręcającego paznokcia polega na zdiagnozowaniu przyczyny i zastosowaniu klamry ortonyksyjnej by podnieść wkręcające boki paznokcia do góry. Terapia przynosi wymierne korzyści, paznokieć odzyskuje swój prawidłowy tor wzrostu i kształt.

Zdrowie twoich stóp jest naszą misją.

Zadzwoń i umów wizytę.

(+48) 661 908 747